dinsdag 27 maart 2012

Nagellak removers

Om nagellak van je nagels te verwijderen zijn er een aantal verschillende soorten nagellak removers. Hier wil ik die graag laten zien en waar ze voor dienen. Er zit ook een hele handige tussen om gemakkelijk glitter nagellak van je nagels af te halen, wat vaak een groot probleem is.

 

Allereerst is er natuurlijk de standaard nagellak remover met of zonder aceton. Aceton is een kleurloze vloeistof die als oplosmiddel wordt gebruikt en daarom vaak in remover voorkomt. Aceton is ook licht irriterend, waarschijnlijk merk je er weinig van op je huid wanneer je je nagellak er af haalt omdat je dan maar weinig gebruikt. Aceton lost stoffen op die op de huid aanwezig zijn en kunnen zo de huid binnendringen. Het liefst gebruik ik een nagellak remover zónder aceton.
Nagellak Remover Zonder Aceton
kruidvat 1,29
Kruidvat heeft nu ook een nieuw innovatief flesje met nagellak remover 'moisturising nail polish remover' met een easy pump system. Dit flesje heeft een dop die je omhoog klikt en je hebt dus geen gedoe met een draaidop als je net je nagels hebt gelakt en je wil even een randje weg halen. Dan zit onder de dop het pompje waar je met een watje op moet drukken. De remover zit dan meteen goed verspreid over het watje heen. De kans op knoeien is dus zeer klein met dit pompje en je kunt hem met 1 hand gebruiken. Deze remover is zonder aceton en ruikt ook nog eens aangenaam, dus niet zo'n onwijs sterke remover-lucht. Echt een top product!


Kruidvat ongeveer 4 euro (denk ik)
Dan heb je ook nog de kunstnagel remover. Dit is een rond klein potje met remover die gebruikt wordt om kunstnagels te verwijderen. Deze remover is erg goed in het verwijderen van lijm die daarvoor gebruikt wordt. Ik heb geen kunstnagels, maar toch gebruik ik deze remover erg veel. Dat komt omdat deze remover ook erg geschikt blijkt te zijn voor glitternagellak, komt dat even mooi uit! Glitternagellak is altijd erg lastig om met een watje en normale remover er af te halen, de helft van het watje blijft aan je nagels plakken en je bent er minimaal een half uur aan kwijt. Glitternagellak bevat vaak een lijm achtige substantie die met deze remover dus makkelijk weg te halen is. Daarnaast bevat dit potje aan de binnenkant een soort borsteltjes waar je je nagel langs beweeg waardoor de glitters eraf geborsteld worden.
Hoe werkt dat dan? Je stopt je nagel in het potje en je beweegt je nagel of het potje links- en rechtsom om je nagel. Na zo'n 30 seconden is alles eraf! Super handig dus. Het enige nadeel is dat je nagels er wel iets zwakker van worden dus is het noodzakelijk dat je ze goed verzorgt met nagelverharder en je nagelriemen met olie. Ik probeer mijn mijn nagellak af te wisselen zodat ik niet iedere week deze remover hoef te gebruiken, zodat mijn nagels toch een beetje stevig blijven.


Kruidvat 4,99
 Daarnaast heb je ook nog de nagellak remover pennen, die je kunt gebruiken om foutjes weg te werken. Deze hebben een klein hard puntje zodat je heel secuur kunt removen. Deze heb je bijvoorbeeld van essence voor 2 of 3 euro (hier kon ik geen goede foto van vinden.
Oriflame
 Dit zijn dus de removers die ik vaak gebruik als ik mijn nagellak er af wil halen. Kenden jullie deze allemaal al?

5 opmerkingen:

  1. Die kunstnagel remover lijkt me heel handig, ik krijg glitternagellak er ook nooit af..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk artikel! ik hoor vooral dat die van de sephora goed is

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De slechtste nagellakremover ooit is van Diadermine. Je moet gewoon hoesten van de alcohol dat er in zin. Die van Kruidvat ruiken lang niet zo sterk en ze zijn goedkoper x

    BeantwoordenVerwijderen