woensdag 21 maart 2012

Fashion app

Sta je soms voor je kledingkast en weet je niet wat je aan moet trekken? Inmiddels is er al een half uur voorbij en heb je 10 shirtjes, 5 broeken en 2 rokjes aan gedaan en ligt er een berg kleren verspreidt door je kamer. Afgelopen weekend werd ik door een collega getipt over de leuke app What to Wear. Deze app geeft je dagelijks een kledingsuggestie aan de hand van het actuele weerbericht.
Tumblr_lwzse5yqxq1qafc06o1_500_large
Bron: weheartit.com


Je krijgt in 1 oog opslag een kledingsuggestie te zien, waarbij dus rekening gehouden wordt met het weer. De app is helemaal gratis en iedere avond kun je al voor de volgende dag de suggestie bekijken en je kunt de suggesties van een week terug nog bekijken. Wat ook handig is aan deze app is dat je meteen kunt zien waar je de verschillende kleding stukken kunt kopen. Alle kleding die wordt gebruikt is dus afkomstig van webshops waardoor je makkelijk die leuke outfit in huis kunt halen. Hieronder een paar leuke voorbeeldjes.
Donderdag 15 maart.
Nou kijk ik al een paar dagen op deze app en ik vraag me af in hoeverre de weersvoorspelling in deze app klopt. Zo stond er voor vrijdag 16 maart dat het 10 graden en zonnig werd, hieronder zie je wat de suggestie voor die dag was. Het leek mij eigenlijk nogal koud om in een shirtje met korte mouwen te lopen. Natuurlijk kan iedereen ook zelf nadenken en hier iets over heen doen, maar ik had dat graag in de suggestie willen zien.
What to Wear: vrij 16 maart
Ik kan me voorstellen dat je kledingkast niet bestaat uit alles wat je hier zult tegenkomen, maar er wordt veel gebruik gemaakt van basics. Gelukkig kunnen meiden zonder smartphone deze suggesties ook bekijken op http://www.styletoday.nl/fashion/shoptips, waar je ze trouwens allemaal kunt terug kijken. Maar als je wel een smartphone hebt raad ik je zeker aan om iedere avond als je in bed ligt, voor het slapen gaan even te kijken wat voor leuke outfit ze voor de volgende dag hebben bedacht.
Ik vind het een erg leuke app en ben hierdoor helemaal verliefd geworden op onderstaande schoentjes van nelly.com
What to Wear: za 17 maart

Kende je deze app of site al? En wat vind je ervan, handig of toch niet?

5 opmerkingen:

  1. Heel herkenbaar.. Lijkt me wel een leuke app :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jaa ik kende de app al wel heb hem zelf nog niet ga hem zo even downloaden lijkt me namelijk erg handig!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Thanks so much for stopping by sweetie!:* I love these posts, beautiful inspiration!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. haha ik heb hem direct gedownload (:
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen