donderdag 15 maart 2012

DIY: fotoboard

Dit is mijn eerste Do It Yourself, die ik eigenlijk al heel lang geleden gemaakt hebt waar ik nog steeds plezier van heb. Zelf vind ik het altijd super leuk om DIY's te kijken en na te maken, vooral als ze heel makkelijk zijn en ik bijna alles al in huis heb. In deze DIY vertel ik hoe je simpel een fotoboard kunt maken om je leukste foto's tussen te stoppen.



Wat heb je nodig?
- een schildersdoek (van de action)
- papier of stof (ik heb behang van de gamma gebruikt)
- lintjes in verschillende kleurtjes of patronen (van de markt)
- punaises (liefst witte)
- stickertjes om het op te fleuren
- Decoratie dingetjes zoals stoffen roosjes of splitpenfiguurtjes (van de markt en hobbywinkel)

Hoe pak je het aan?
1. Beplak, bedek of natuurlijk schilder de schildersdoek met papier, stof of verf. Dit kan je zo druk of rustig maken zoals je zelf maar wil.
2. Daarna ga je aan de slag met de lintjes. Je kunt ook elastieken gebruiken. Zorg dat je de lintjes eerst goed afmeet voordat je ze op maat knipt. Je kunt ze recht of schuin bevestigen zoals ik heb gedaan, maar zorg er wel voor dat ze elkaar op genoeg plekken kruisen. Ik heb de lintjes aan de achterkant met punaises vastgezet, maar het is slimmer om ze goed vast te lijmen, want de lintjes willen bij mij een beetje uitscheuren waar de punaise zit waardoor ze niet meer heel strak zitten.
3. Dan ga je op ieder kruispunt een punaise of splitpen gebruiken. Bij mij zitten er onder de 2 bloemen namelijk splitpennen. Dit doen we zodat we de foto's er achter kunnen schuiven en dat ze blijven steunen op de punaises.
4. Tot slot kun je je fotoboard nog verder opvrolijken door bijvoorbeeld stickertjes op de punaises te plakken of roosjes toe te voegen, maar vergeet niet dat er ook nog foto's tussen moeten.
Je kunt ook kiezen voor een kleiner formaatje zoals ik hierboven heb gedaan. (Bij de action verkopen ze verschillende maten schildersdoeken en ook nog eens heel goedkoop!) Super easy toch?

6 opmerkingen: