zaterdag 4 augustus 2012

Touwtje springen

334_large
Sinds ik terug ben van vakantie ben ik al weer erg sportief bezig. Ik had me voorgenomen om minimaal 2 keer per week te gaan hardlopen. Dit is me de afgelopen 2 weken al gelukt. Nou kwam ik dit workout filmpje tegen van Victoria's Secret met Doutzen Kroes. Na het zien van dit filmpje kon ik niet wachten om een springtouw te kopen en weer net als vroeger uren in de tuin te springen.

Er zijn erg veel pluspunten aan touwtje springen:
- Ten eerste is het eens een keer iets anders dan hardlopen.
- Het kost je niets, behalve tijd een een springtouw.
- Het kan in je achtertuin, waardoor niemand jou in het zweet hoeft te zien.
- Je bespaart tijd doordat je het thuis kunt doen en niet naar een sportschool hoeft.
- Je traint je conditie en daarbij ook je benen en buik.

Allemaal redenen om je springtouw weer op te zoeken en aan de slag te gaan. Wanneer je het springen saai begint te vinden, probeer dan uitdagingen te zoeken. Ik doe bijvoorbeeld 20 keer met tussensprongetje, en daarna 20 keer met 1 sprong en dit herhaal ik een aantal keer. Wanneer je dit onder de knie hebt kun je misschien net als Doutzen het touw 2 keer rond laten gaan bij 1 sprong. Wissel ook af met naar voor en achteruit draaien of ga samen met een vriendin springen. Je kunt het springen ook combineren met een kwartiertje hardlopen eraan vooraf. Maak het net zo intensief als je zelf maar wilt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten